Aardpeer

aardpeer

“Mag ik van het kwartet ‘vergeten groenten’  de aardpeer?”.
Fransen noemen het topinambour en Engelsen Jeruzalem artichok. Wie de overeenkomst vindt – zowel qua uiterlijk als qua smaak – mag het mij vertellen.

Laatst hebben wij hem gegeten. Waarom?
Wel ’t ligt in de winkel, dus is het eetbaar, en mensen eten het, dus ik wil het ook proberen. Al is het alleen maar om te weten.
Mijn reactie achteraf: ‘don’t try this at home!’.

Wil je dat toch, ga dan maar googlen voor een recept. Heb ik ook gedaan… zelfs dat klopte niet: is er sprake van notenbotersaus, wordt er olie gebruikt. Ik nam dus toch een flinke kluit boter. Jammer, had ik beter vanmorgen bij ’t ontbijt op m’n bammetjes kunnen smeren.
Trouwens, andere vergeten groenten zijn bijvoorbeeld pastinaak, zeekool en kardoen. Wie heeft daar ervaring mee? Ik ben wat voorzichtiger geworden.

Gepubliceerd door

adavanderlindenculiblog

Liefhebber van lekker eten en koken (uit en/of thuis)

Geef een reactie

