Lokale sterke drank

Als ik met vakantie ben, wil ik altijd alles uitproberen. En ja, in ‘verwegistan’ smaakt alles lekker.
Trouwens, daarvoor hoef ik helemaal niet zo ver weg: pastis (Pernod, Ricard enzo) is alleen maar lekker op een Parijs’ terras, thuis helemaal niet. Hooguit heb ik een klein flesje staan voor bijv. visragout of andere gerechten.

Cypers ‘vuurwater’

 

Palinkabijvoorbeeld is alleen lekker in Hongarije, je neemt toch een fles mee en die blijft thuis staan tot-ie – ondanks de 40-50% alcohol – niet goed meer is.

Dat geldt ook voor zivana op Cyprus, hoewel… dat smaakte daar eigenlijk ook niet. Eén keer om te proberen, maar bleek echt vuurwater.

In China ben ik nooit geweest, maar dat hoeft ook niet, wij hebben China hier, in de vorm van het Chinese restaurant, in alle maten van kwaliteit. Daar dronk ik laatst een, wat zij dan noemen Chinese cognac, Mau Tai. Ook vuurwater, het zou verboden moeten worden dat te stoken.

Nee, in Nederland liever een gewone, goede genever, liefst zeer oude.
Alleen in Duitsland dronk ik ooit Hefewein, dat was nou zo lekker, dat ik het hier ook wel zou willen, maar dat is hier niet verkrijgbaar.

Gepubliceerd door

adavanderlindenculiblog

Liefhebber van lekker eten en koken (uit en/of thuis)

Geef een reactie

