Pasta

spaghetti
spaghetti

Volgens overlevering meegebracht door Marco Polo uit het Verre Oosten, bami/mie zou dus al veel ouder zijn.
Pasta bevat koolhydraten en eiwitten, ook vitamine B, géén vitamine C (daar moet je aardappels voor eten).

Om macaroni in een salade te verwerken:
Beetgaar koken, niet afspoelen, maar direct omscheppen met een vinaigrette van (olijf)olie, citroensap, peper&zout en eventueel mosterd en/of knoflook.
Dan af laten koelen – trekt de smaak er beter in.
Mengen met tomaat, paprika, ui, komkommer, kruiden, olijven, vlees of vis of kaas… wat je maar wilt (en in huis hebt).

Trucje: pasta wacht niet, de saus wel.
Zet de pasta pas op als de saus (bijna) klaar is.

Ook de vorm en soort saus horen bij elkaar.
Hoe ingewikkelder de vorm van de pasta (zoals strikjes en spiraaltjes), hoe dunnere saus het kan vasthouden.
Dus bij gladdere soorten zoals spaghetti en tagliatelle hoort een dikke (vlees)saus.

Enkele ideeën:
– pesto, rucola, zachte geitenkaas en walnoten of geroosterde paprika’s, met Parmezaanse kaas en pijnboompitten.
– uitgebakken spekblokjes, gefruite ui bij, een kipfilet in blokjes toevoegen, als die bijna gaar is een courgette in plakjes of blokjes toevoegen. Lekker veel pesto erbij.

Gepubliceerd door

adavanderlindenculiblog

Liefhebber van lekker eten en koken (uit en/of thuis)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s