Rauwkost

Hoe gezond ook lekker kan zijn…  ;-)

Als ik eters over de vloer heb, wil ik er altijd een feestje van maken. Maar wat doe je dan als ze zeggen, ‘we komen voor de gezelligheid hoor! maak er niet al te veel werk van!’.
Dilemma… !!

Wat ik trouwens toch al vaak doe, is: geen happen bij de borrel vooraf (dan kan het inderdaad erg machtig worden allemaal) en niet te laat aan tafel. Als het ware dus een combinatie van ‘borrelhappen’ en voorgerecht.

Dus laatst echt op z’n Frans crudités. Ik kwam op het idee door onderstaande foto (gepikt van internet).

crudité
crudité

 

 

 

 

 

De allergrootste schaal die ik in huis heb, opgezocht. En naar de groenteboer.

Komkommer in plakjes
Cherrytomaatjes – die heb je tegenwoordig in allerlei kleuren: oranje, geel, groen
Wortel & bleekselderij – goed schoongemaakt en in hapklare reepjes
Groene aspergetips en minimaiskolfjes – geblancheerd
Witlofblaadjes (op de foto ook broccoliroosjes, maar daar ben ik niet zo’n liefhebber van)
Gekookte eieren in partjes kan er ook bij
En bedenk verder alle groenten die je rauw of beetgaar kunt eten, die je lekker vindt en die toevallig ook nog bij de groenteboer liggen

En dan de sauzen:
Leuk opgediend in uitgeholde paprika’s – zoek er een paar uit die goed rechtop blijven staan, of stut ze met wat stukjes groenten (van kop & kont van de wortel kun je makkelijk een wig snijden).
Ik maakte deze keer aiolli en kruidenmayonaise

En natuurlijk een mand brood en een fles koude witte wijn!

Gepubliceerd door

adavanderlindenculiblog

Liefhebber van lekker eten en koken (uit en/of thuis)

Geef een reactie

